Piektdiena, 27. novembris 2009
Swedbank: Kredītu kavējumu kļūst mazāk, risinājumu – vairāk
Kā rāda Swedbank dati, pārliecinoši lielākā daļa restrukturizēto kredītu klientu (84%) ir apmierināti ar kopīgi atrasto risinājumu. Izplatītākais risinājums, kas pielietots, lai atrisinātu kredītapmaksas grūtības 90% gadījumu bijusi kredīta apmaksas termiņa pagarināšana (visbiežāk piemērota kopā ar citu risinājumu). Vēl vairāk nekā pusei (51%) kredītņēmēju kredītapmaksas problēmas risināt palīdzējusi Swedbank Grupā izsniegto īstermiņa saistību pievienošana ilgtermiņa saistībām.
17.7% gadījumu atrisināt kredītapmaksas grūtības Swedbank klientiem palīdzējusi maksājuma atlikšana uz laiku. Vēl kā risinājumi izmantoti arī kredīta brīvdienas jeb pamatsummas atlikšana (izmantots 8.2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem), aizdevuma likmes veida maiņa (izmantots 5.2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem), kā arī aizdevuma valūtas maiņa (izmantots 5.2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem).
Tomēr, lai arī banka piedāvā virkni risinājumu, kā atvieglot aizdevuma apmaksu, joprojām liela daļa klientu atliek problēmas risinājumu līdz pēdējam brīdim, kad banka vairs nespēj palīdzēt.