Starpbanku likmju indeksi

EURIBOR
RIGIBOR
LIBOR USD
 
Uz termiņu 26.06.2014 +/- 25.06.2014
1 mēnesis 0.10 0.10
3 mēneši 0.21 0.21
6 mēneši 0.30 0.31
12 mēneši 0.49 0.49
Uz termiņu 28.12.2013 +/- 27.12.2013
1 mēnesis 0.04 0.04
3 mēneši 0.09 0.09
6 mēneši 0.23 0.23
12 mēneši 0.43 0.43
Uz termiņu 17.02.2020 +/- 16.02.2020
1 mēnesis 1.65 1.66
3 mēneši 1.69 1.69
6 mēneši 1.72 1.71
12 mēneši 1.79 1.80

Aptauja

Kas nosaka kredītiestādes izvēli?

Ceturtdiena, 12. februāris 2009

Pētījums: iedzīvotāji pret kredītsaistībām izturas ar lielu atbildību

„Swedbank” veiktais pētījums par iedzīvotāju budžeta plānošanas paradumiem rāda, ka iedzīvotāji pret banku izsniegtajiem kredītu maksājumiem izturas ar lielu atbildību. Tie iedzīvotāji, kuri izmanto banku piedāvātos kredītproduktus, minējuši, ka vissvarīgāk veikt hipotekārā kredīta apmaksu (prioritāte 78% respondentu), tam seko maksa par auto līzingu (prioritāte 51% respondentu) un patēriņa kredīta maksājumi (prioritāte 37% respondentu).

“Pētījuma rezultāti parāda, ka iedzīvotāji pret savām kredītsaistībām izturas ar lielu atbildību. Arī savā ikdienas darbā redzam, ka iedzīvotāji sākuši vairāk pārdomāt un plānot savus izdevumus – primārais ir maksājums par savu mājokli, kam pakārtoti citi izdevumi, piemēram, maksa par kabeļtelevīziju, internetu un mobilo telefonu. Šobrīd būtiskākais ir apzināties savas finansiālās iespējas un to perspektīvas, un šaubu gadījumā laikus doties uz banku, lai pārrunātu tālāko sadarbību un atrastu abām pusēm labāko risinājumu,” saka Dzintars Kalniņš, „Swedbank” Privārpersonu kreditēšanas daļas vadītājs.

Kā liecina pētījums - attiecībā pret rēķinu apmaksas pienākuma uztveri vērojama līdzīga tendence. 78% respondentu, kuriem ir hipotekārais kredīts, šo rēķinu uzskata par prioritāti. Savukārt 51% respondentu, kuriem ir līzings, šo rēķinu apmaksātu kā pirmo. Salīdzinoši mazāku nozīmi reķina apmaksai piešķir iedzīvotāji, kuriem jāveic ikmēneša patēriņa kredīta maksājums vai maksājums par precēm, kas iegādātas uz nomaksu. Salīdzinoši viszemākā pienākumu izjūta ir pret ikmēneša TV rēķiniem, kas nozīmē, ka iedzīvotāji rūpīgi izvērtē savus maksājumus, un, iespējams, izvirza jaunas prioritātes, plānojot savu budžetu.

Sniedzot atbildes par rēķiniem, kādi vispār ik mēnesi ir jāapmaksā, iedzīvotāji visbiežāk norādījuši rēķinu par elektrību (atbildi minējuši 85% respondentu), kam seko interneta (atbildi minējuši 77% respondentu) un mobilā telefona rēķins (atbildi minējuši 76% respondentu). Tiem seko maksa par ūdeni, samaksa par dzīvokļa/ mājas apsaimniekošanu, kā arī televīzijas un apkures rēķini.

Pētījumu par iedzīvotāju budžeta plānošanu veikusi pētījumu kompānija „Gfk”. Aptauja tika veikta interneta vidē no 2008. gada decembra līdz 2009. gada janvārim, kurā piedalījās 1701 interneta lietotājs vecumā no 18 līdz 60 gadiem.


-