Ceturtdiena, 05. februāris 2009
Vai negodīga rīcība no „Aizkraukles bankas” puses?
„Parex bankas” rīcībā ir nonākušas elektroniskā pasta vēstules, ar kurām aicina konkrētus „Parex bankas” klientus atvērt kontus „Aizkraukles bankā” uz labvēlīgiem nosacījumiem. Informāciju par šo „Parex banka” ieguvusi no saviem klientiem, kuriem šie piedāvājumi radījuši neizpratni. Otrdien, 3.februārī, "Parex banka" nosūtījusi prasību „Aizkraukles bankai” nekavējoties pārtraukt klientu piesaisti no „Parex bankas” veidā, kas rada bažas par negodīgu konkurenci. Iesniegums adresēts arī Konkurences padomei un Finanšu kapitāla tirgus komisijai.
Piedāvājumi sūtīti fiziskām personām, kas ir juridisko personu – Latvijas Republikas nerezidentu, pilnvarotās personas vai personas, kuras reģistrētas „Parex bankā” kā patiesā labuma guvēji, minot konkrētas kompānijas, kuras tiek aicinātas atvērt kontus „Aizkraukles bankā”.
„Parex banka” uzskata, ka šādas darbības atbilst Konkurences likumā norādītajām negodīgas konkurences pazīmēm, kā arī saskatāms Reklāmas likuma pārkāpums, jo reklāmai jāatbilst godīgas konkurences principam. Likuma izpratnē par reklāmu jāuzskata jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. "Parex banka" vērš arī uzmanību par nepieciešamību veikt pārbaudes, lai pārliecinātos, ka Aizkraukles bankas rīcībā bez Parex bankas piekrišanas nav nonākušas ziņas par klientiem, kas ir komercnoslēpums un saskaņā ar Kredītiestāžu likumu tiek klasificētas kā neizpaužamas ziņas, kas nesatur valsts noslēpumu.