Pirmdiena, 28. februāris 2011
Iedzīvotāji aizņemas galvenokārt mājokļa uzlabošanai
Apkopojot un analizējot datus par pagājušajā gadā ņemtajiem patēriņa kredītiem, BIGBAN konstatēja, ka klienti galvenokārt ņem kredītu, lai uzlabotu un labiekārtotu savus dzīves apstākļus.
Visvairāk BIGBANK klientu (40%) aizņēmušies mājokļa uzlabošanai, savukārt 17% - jauna auto iegādei vai automašīnas remontam. Sadzīves tehnikas, datortehnikas vai citu mājsaimniecības preču iegādei aizņēmušies 13% bankas klientu.
"Kredīts nereti ir viens no risinājumiem, kas ļauj cilvēkam uzlabot viņa dzīves kvalitāti – vai tā būtu mājokļa labiekārtošana vai nepieciešamo veselības aprūpes izmaksu segšana, jaunu iespaidu iegūšana, ceļojot vai organizējot kāzas. Dažkārt kredīts gluži vienkārši ļauj operatīvi nodrošināt dzīvei nepieciešamo, piemēram, malkas iegādi," piebilst Juris Pūce.
Finanšu problēmu risināšanai, tai skaitā arī tādu, kas radušās, sadarbojoties ar citiem finanšu uzņēmumiem, naudu aizņemas 12% bankas klientu, bet 8% aizņemas, lai dotos ceļojumā vai atpūtas braucienā. Ir klienti, kas aizņemas, lai segtu veselības aprūpes (4%), kāzu organizēšanas (1%) vai apkures izmaksas (1%).