Otrdiena, 05. maijs 2009
Aizkraukles bankas kredītportfelis sarucis par 8,2 miljoniem latu
Šā gada pirmajā ceturksnī Aizkraukles bankas izsniegto kredītu apjoms samazinājies par 8,2 miljoniem latu, un šobrīd kredītportfeļa apjoms ir 636,8 miljoni latu. Savukārt kopējie bankas uzkrājumi nedrošajiem kredītiem uz 31. martu sasniedza 28,9 miljonus latu, kas ir 4.5% no bankas kopējā kredītportfeļa.
Šā gada pirmajos trijos mēnešos banka ir izveidojusi 6,7 miljonu latu lielus uzkrājumus. Tādejādi ievērojot veiktos uzkrājumus un ar tiem saistītos izdevumus, bankas 1. ceturkšņa peļņas un zaudējumu aprēķinā ir zaudējumi 2,4 miljoni latu apmērā. Bankas kapitāls un rezerves ir saglabājušies nemainīgi, un 31. martā bija 78,2 miljoni latu. Korespondentkontos, centrālajā bankā un citās prasībās pret bankām atradās 218,3 miljoni latu. Bankas kapitāla pietiekamība 31.martā bija 16,03%, bet likviditāte — 40,45%, kas pārsniedz FKTK noteiktās prasības 8% kapitāla pietiekamībai un 30% — likviditātei.
Bankas aktīvu apjoms 2009. gada 31. martā bija 1,012 miljardi latu, piesaistīto noguldījumu apjoms 758,3 miljoni latu. Salīdzinot ar 2008. gada 31. decembri, piesaistīto noguldījumu apjoms ir audzis par 48,6 miljoniem latu (6,8%). Stabila vidējā noguldījumu apjoma pieauguma tendence ir vērojama kopš gada sākuma.
Kā uzsvēra Aizkraukles bankas Finanšu direktors Māris Kannenieks, „lai gan Banka 1. ceturkšņa laikā turpināja veidot nozīmīgus uzkrājumus kredītiem, un straujās bāzes procentu likmju krišanās dēļ ir būtiski samazinājies bankas procentu ieņēmumu apjoms, 1. ceturkšņa rezultāti ir salīdzinoši labāki nekā plānots. Uzkrājumu veidošanas dēļ 2009. gada finanšu plānā ir paredzēti zaudējumi, tomēr tie neietekmēs Bankas darbību, jo pirms uzkrājumiem Banka gūst pietiekamu peļņu no savas finansiālās darbības.
Lai gan gada pirmais ceturksnis, spriežot pēc iepriekšējo gadu pieredzes, no bankas klientu darbības viedokļa nav aktīvākais periods, Aizkraukles bankas finansiālās darbības peļņa 2009. gada 1. ceturksnī bija 9,3 miljoni latu. Atbilstoši bankas stratēģijai, ieņēmumos arvien lielāks īpatsvars ir komisijas maksājumiem, vienlaikus samazinoties kredītprocentu ieņēmumu daļai.